Методическая копилка

Педагагічны савет

31 сакавіка адбыўся педагагічны савет «Вынікі рэалізацыі інавацыйнага і педагагічнага праектаў і кірункі распаўсюджвання вопыту праектна-даследчай дзейнасці педагогаў»
развернуть

Мэта: Падвядзенне вынікаў рэалізацыі інавацыйнага і педагагічнага праектаў, выбар кірункаў распаўсюджвання вопыту праектна-даследчай дзейнасці педагогаў.

Задачы: - вывучыць вопыт інавацыйнай і праектна-даследчай дзейнасці педагогаў школы па развіцці этнакультурнай і экалагічнай кампетэнтнасці навучэнцаў;

- прадэманстраваць распрацаваныя метадычныя прадукты па развіцці этнакультурнай і экалагічнай кампетэнтнасці навучэнцаў;

- спрыяць удасканаленню прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў, павышэнню матывацыі да самаадукацыі.

Ход пасяджэння педагагічнага савета.

  1. Уступная частка.
    • Рэгістрацыя. Настаўнікі дзеляцца на групы.
    • Афіцыйны пачатак педсавета. Інфармацыя аб выкананні рашэнняў папярэдняга педсавета.
  2. Тэарэтычная частка.
    • «Вынікі рэалізацыі інавацыйнага і педагагічнага праектаў». Выступленне А.М.Міхалёнак, намесніка дырэктара па вучэбнай рабоце.
    • Творчая справаздача «Гартаючы старонкі праектаў».
  3. Практычная частка. Прэзентацыя праектных прадуктаў педагогамі-удзельнікамі рэалізацыі інавацыйнага і педагагічнага праектаў.
    • Міні-майстар-клас па прымяненні гульні-размалёўкі «Элементы нацыянальнага арнаменту»  для навучэнцаў І–ІV класаў. Т.П.Максімовіч, настаўнік пачатковых класаў.
    • Магчымасці выкарыстання дыдактычных матэрыялаў па тэме «Гадавое кола святаў» у форме «Lap book».   З.А.Кіпель, педагог сацыяльны.
    • Асаблівасці правядзення інтэрактыўных гульняў  «Размаўляем па–беларуску». Т.Ю.Владыка, настаўнік беларускай мовы і літаратуры, А.С.Гаўрылік, настаўнік пачатковых класаў.
    • Метадычныя аспекты выкарыстання інтэрактыўнай літаратурнай карты «Нам засталася спадчына» на вучэбных занятках і пазаўрочнай дзейнасці. А.А.Шушкевіч, кіраўнік музея «Вілейшчына літаратурная».
    • Прадстаўленне прадуктаў рэалізацыі педагагічнага праекта: зборніка экалагічных відэаролікаў, зборніка лістовак, зборніка буклетаў, зборніка сцэнарыяў выступленняў агітбрыгад, зборніка распрацовак класных гадзін экалагічнай тэматыкі. А.М.Міхалёнак, намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце.
  4. Абмеркаванне праекта рашэння. Галасаванне.
  5. Рэфлексія.

Прадукты інавацыйнай дзейнасці педагогаў-удзельнікаў рэалізацыі інавацыйнага праекта.

Дыдактычныя матэрыялы па тэмах:  

электронны блакнот «Выкарыстанне этнакультурных тэхналогій на вучэбных занятках»;

гульня-размалёўка «Элементы нацыянальнага арнаменту»;

сцэнарыі правядзення літаратурна-музычных святаў «Этнакультурная гасцёўня»;

інтэрактыўная літаратурная карта «Нам засталася спадчына»;

«Гадавое кола святаў» у форме «Lap book»;

інтэрактыўныя гульні  «Размаўляем па–беларуску»;

мультфільмы;

лакальныя дакументы.

Прадукты дзейнасці педагогаў-удзельнікаў рэалізацыі педагагічнага праекта.

Дидактические материалы по темам:  

планы проведения классных часов по экологии;

сценарии выступления агитбригад по экологии;

мультфильмы по экологии;

буклеты по экологии;

электронный блокнот «Развитие экологической компетентности учащихся на учебных занятиях»;

положение о клубе «Экоград»;

листовки по экологии.

свернуть

Семінар-практыкум у дыстанцыйнай форме

У лютым 2021 года педагогі школы прынялі актыўны ўдзел у рабоце семінара-практыкуму «Настаўнік - ключавая фігура адукацыі для ўстойлівага развіцця»
развернуть

Мэта семінара: удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў для павышэння якасці адукацыі.

Задачы:

разгледзіць актуальнасць ідэі арганізацыі адукацыйнай практыкі школы ў інтарэсах устойлівага развіцця;

арганізаваць групавую працу настаўнікаў па складанні параўнальнай характарыстыкі традыцыйнага і кампетэнтнаснага падыходаў у адукацыі;

вызначыць напрамкі далейшай работы педагагічнага калектыву згодна з стратэгіяй устойлівага развіцця.

План правядзення семінара

Настаўнік у адукацыйным працэсе выконвае разнастайныя ролі. Кожная роля - гэта сукупнасць пэўных сацыяльна чаканых дзеянняў. Традыцыйныя ролі педагога ў школе (тыя ролевыя дзеянні, якія ён звычайна выконвае ў адносінах да вучняў) - дыдакт, ментар, носьбіт і перадатчык вопыту, выхавальнік, оцениватель, кантралёр, кіраўнік, старэйшы таварыш, наглядчык. Што ж тычыцца роляў, якія важна асвойваць і ажыццяўляць сучаснаму педагогу, то яны звязаны са зрушэннем «цэнтра цяжару» з настаўніка на вучня. Настаўнік сёння - толькі пасрэднік паміж вучнем і ведамі, які выконвае каардынацыйную працу. Яго пазіцыя - быць побач з вучнем, супрацоўнічаць з ім. Ролі настаўніка, аб якіх ідзе гаворка, - гэта цьютар і фасілітатар.

Педагогі выканалі заданні, склалі сінквейны.

свернуть

Семінар-трэнінг у дыстанцыйнай форме

У студзені 2021 года педагогі школы прынялі актыўны ўдзел у рабоце семінара-трэнінгу «Арганізацыя кантрольна-ацэначнай дзейнасці: прынцыпы, падыходы, формы» .
развернуть

План правядзення семінара і памятка для педагогаў.

Педагогі выканалі заданні і прайшлі анлайн-тэсціраванне для вызначэння ўзроўню валодання нормамі ацэнкі вынікаў вучэбнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах (заданні размешчаны https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdBHC5jaLhUCDM3YV-xKaU8LugeJu_mc0cvEK4CNVsO6QV0VQ/viewform  ).

Вынікі тэсціравання педагогаў  

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1I3ssEAWWjyJGm_ooUs1Ap8tuVnDqgW_-YIBv9KSEuew/edit?usp=sharing 

Распрацавалі рэкамендацыі для настаўнікаў па падрыхтоўцы да ўроку ў адпаведнасці з асноўнымі патрабаваннямі да эфектыўнай арганізацыі ацэначнай дзейнасці настаўніка:

сфармулюйце мэты ўрока з улікам узроўню навучанасці вучняў, патрабаванняў вучэбнай праграмы, зместу вучэбнага матэрыялу;

вызначце крытэрыі поспеху, з якімі вы пазнаёміце навучэнцаў;

напішыце, на што вы будзеце звяртаць увагу падчас працы вучняў, на што неабходна звяртаць увагу самім навучэнцам;

вызначце чаканы вынік кожнага этапу ўрока (што вучні будуць ведаць, умець і інш.);

вызначце, з дапамогай якіх сродкаў вы і навучэнцы зможаце даведацца, ці авалодалі яны матэрыялам урока;

падумайце аб карэкціруючых дзеяннях (калі вынікі этапаў урока будуць дасягнуты не ўсімі навучэнцамі);

вызначце, з дапамогай якіх сродкаў вы арганізуеце самаацэнку навучэнцаў;

вызначце варыянты дамашняга задання для розных вынікаў выхаднога кантролю;

вызначце крытэрыі поспеху пры выкананні дамашняга задання.

свернуть

Электронные блокноты школы

Новая зямля

Паэма
  • Предмет: Беларуская лiтаратура
  • Автор: Колас Якуб
  • Файл: fb2 (196кБ)
  • Скачать

Евгений Онегин

Поэзия
  • Предмет: Русская литература
  • Автор: Пушкин Александр Сергеевич
  • Файл: fb2 (143кБ)
  • Скачать