Маршрут
|
Месца
прыпынку
|
Аб’ект паказу
|
Працяг-ласць паказу
|
Найменне падтэмы і
асноўныя пытанні
|
Арганіза-цыйныя пытанні
|
Метадычныя ўказанні
|
Уступленне
|
аг. Ілья
ДУА “Ільянская сярэдняя школа імя А.А.Грымаця”
|
Пляцоўка каля школы
|
аг.Ілья
вул. Школьная, 1 А
Школьныя народныя музеі “Ільянскія далягляды”, “Вілейшчына літаратурная”.
Памятны камень у гонар Змітрака Бядулі
|
5 мін
30 мін.
5 мін.
|
Сустрэча і кароткае
знаёмства з групай.
Абзорныя экскурсіі з экскурсаводамі
Звесткі пра гады вучобы Змітрака Бядулі ў Ільянскім ешыбоце
|
Знаёмства з
правіламі паводзін
падчас экскурсіі,
парадку перамяшчэння,
размяшчэння на месцах прыпынкаў (пакіданне месцаў для праходу), мер бяспекі і парадак задачы пытанняў (у канцы экскурсіі).
Экскурсію праводзяць экскурсаводы, навучэнцы 6,7 класаў.
Наведвальнікі дзеляцца на 2 групы.
Група
размяшчаецца паўкругам
|
Прапанаваць
групе
знаходзіцца
паўкругам не
больш чым у два рады.
Выкарыстоў-ваць прыёмы паказу (папярэдні агляд, нагляднасць) і аповеду (экскурсійнай даведкі).
|
Пераезд у в.Абадоўцы (10 мін) 6 км
|
в.Абадоўцы
|
Пляцоўка перад капліцай-усыпальніцай
|
Капліца-ўсыпальніца, сядзіба Багдановічаў, руіны вінакурні,
гаспадарчыя пабудовы 19 стагоддзя
|
30 мін.
|
Экскурсія “Гісторыя роду паноў Багдановічаў”,
паказ гаспадарчых пабудоў 19 стагоддзя
|
Група
размяшчаецца паўкругам.
Экскурсію праводзіць экскурсавод.
|
Выкарыстоў-ваць прыёмы паказу і аповеду (экскурсійнай даведкі).
|
Пераезд у в.Бязводнае (4 мін) 2 км
|
в.Бязводнае
|
На ўскрайку лесу
|
Гарадзішча – жалезаробчы цэнтр
|
15 мін
|
Паказ месц знаходжання
Гарадзішча, жалезаробчага цэнтра
|
Група
размяшчаецца паўкругам.
Экскурсію праводзіць экскурсавод.
|
Спалучаць прыёмы гістарычнага аналізу, лакалізацыі падзей, экскурсійнай даведкі.
|
Пераезд у в.Кавалі (4 мін) 2 км
|
В.Кавалі
|
Пляцоўка перад хатай Веры Буркевіч, вязня канцлагера
|
Вязень канцлагера
Вера Буркевіч
|
20 мін.
|
Аповед Веры Буркевіч пра дзяцінства, апаленае вайной
|
Група
размяшчаецца паўкругам.
Гутарка праходзіць у форме дыялогу
|
Выкарыстоў-ваць прыёмы паказу і аповеду (экскурсійнай даведкі).
|
Пераезд у в.Баяры (4 мін)2 км
|
в.Баяры
|
Пляцоўка перад хатай, дзе нарадзіўся член Саюза пісьменнікаў Беларусі Іван Лашутка
|
в.Баяры.
Хата, дзе нарадзіўся член Саюза пісьменнікаў Беларусі Іван Лашутка
|
15 мін
|
Знаёмства з жыццёвым і творчым шляхам Івана Лашуткі
|
Група размяшчаецца паўкругам.
|
Выкарыстоў-ваць прыёмы паказу і аповеду (экскурсійнай даведкі).
|
Пераезд у в.Барсукі (4мін) 2 км
|
в.Барсукі
|
На месцы кургана
|
Сядзіба пана Барсука, курган “Панская гара”
|
10 мін
|
Агляд рэшткаў маёнтка пана Барсука
|
Экскурсію праводзіць экскурсавод.
|
Выкарыстоў-ваць прыёмы паказу і аповеду (экскурсійнай даведкі).
|
Пераезд у в.Суднікі (4 мін)2 км
|
в.Суднікі
|
Каля капліцы на могілках
|
Капліца на могілках – каменныя магілы – радзіма майстра баянаў Мікалая Судніка
|
15 мін
|
Агляд гістарычных аб’ектаў, знаёмства з біяграфіяй майстра баянаў Мікалая Судніка
|
Група
размяшчаецца паўкругам.
Экскурсію праводзіць экскурсавод.
|
Спалучаць прыёмы гістарычнага аналізу, лакалізацыі падзей, экскурсійнай даведкі.
|
Пераезд у в.Калодчына (5 мін)3 км
|
в.Калодчына
|
Пляцоўка перад хатай алімпійскага чэмпіёна А.Г.Газава
|
Радзіма дзеяча рэвалюцыйнага руху Заходняй Берарусі Я.Е.Гаўрыліка, месца жыхарства алімпійскага чэмпіёна А.Г.Газава сядзіба паноў Тукалаў
|
20 мін
|
Размова з алімпійскім чэмпіёнам А.Г.Газавым, знаёмства з дзеячам рэвалюцыйнага руху Заходняй Берарусі Я.Е.Гаўрыліка
|
Група размяшчаецца паўкругам.
Гутарка праходзіць у форме дыялогу
|
Выкарыстоў-ваць прыёмы паказу і аповеду (экскурсійнай даведкі).
|
Пераезд у в.Асцюковічы (10 мін)6 км
|
в.Асцюковічы
|
Пляцоўка перад паркам Парк
|
Сядзіба паноў Тукалаў
|
15 мін
|
Знаёмства з гісторыяй роду паноў Тукалаў, агляд былой сядзібы
|
Група размяшчаецца паўкругам.
Экскурсію праводзіць экскурсавод.
|
Спалучаць прыёмы гістарычнага аналізу, лакалізацыі падзей, экскурсійнай даведкі.
|
Пераезд у аг.Ілья да месца растрэлу яўрэяў у гады Вялікай Айчыннай вайны (7 мін) 4 км
|
аг.Ілья
Месца растрэлу яўрэяў у гады Вялікай Айчыннай вайны. Помнік на месцы пахавання
|
Пляцоўка каля помніка на месцы пахавання
|
Помнік на месцы пахавання
|
15 мін
|
Звесткі пра яўрэяў, жыхароў Ільі, якія загінулі ў час Халакосту
|
Група размяшчаецца паўкругам.
|
Спалучаць прыёмы гістарычнага аналізу, лакалізацыі падзей, экскурсійнай даведкі.
|
Пераезд да Брацкай магілы савецкіх воінаў і партызан (2 мін) 0,5 км
|
аг. Ілья
Брацкая магіла савецкіх воінаў і партызан
|
Пляцоўка каля помніка
|
Брацкая магіла савецкіх воінаў і партызан
|
15 мін
|
Звесткі аб загінуўшых савецкіх салдатах і партызанах ў чэрвені 1944 года
|
Група размяшчаецца паўкругам.
|
Спалучаць прыёмы гістарычнага аналізу, лакалізацыі падзей, экскурсійнай даведкі.
|
Пераезд да Свята-Ільінскай праваслаўная царква (2 мін) 0,5 км
|
аг. Ілья
Свята-Ільінская праваслаўная царква.
|
Пляцоўка
каля
царквы.
|
Свята-Ільінская праваслаўная царква.
|
15 мін
|
Звесткі аб Свята-Ільінскай праваслаўнай царкве
|
Група размяшчаецца паўкругам.
|
Выкарыстоў-ваць прыёмы паказу (папярэдні агляд, нагляднасць) і аповеду (экскурсійнай даведкі).
|
Пераезд да каталіцкага касцёла “Найсвяцейшае Сэрца Езуса (2 мін) 0,5 км
|
аг. Ілья
Каталіцкі касцёл
“Найсвяцейшае Сэрца Езуса”
|
Пляцоўка
каля касцёла.
|
Каталіцкі касцёл “Найсвяцейшае Сэрца Езуса”
|
15 мін
|
Звесткі аб каталіцкім касцёле “Найсвяцейшае Сэрца Езуса”
|
Група размяшчаецца паўкругам.
|
Спалучаць прыёмы гістарычнага аналізу, лакалізацыі падзей, экскурсійнай даведкі.
|
Заключэнне. Кароткі агляд аб'ектаў, з якімі пазнаёміліся ў час экскурсіі. 5 мін.
|