Локальные документы

Палітыка ў адносінах апрацоўкі персанальных даных

Сертификат о государственной аккредитации

Правила внутреннего распорядка для учащихся государственного учреждения образования «Ильянская средняя школа имени А.А. Гримотя»

 

ЗАЦВЕРДЖАНА

Рашэннем педагагічнага савета

дзяржаўнай установы

адукацыі «Ільянская сярэдняя школа імя А. А. Грымаця»

 ад 30.08.2024 пратакол №11

 

 

ЗАЦВЕРДЖАНА

Загадам дырэктара

дзяржаўнай установы

адукацыі «Ільянская сярэдняя школа імя А. А. Грымаця»

ад 31.08.2024 № 280

 

ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку для навучэнцаў

дзяржаўнай установы адукацыі

«Ільянская сярэдняя імя А. А. Грымаця»

 

  1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1 правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі «Ільянская сярэдняя імя А. А. Грымаця» (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей-Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі» і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі вучэбнага часу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.

1.3. Згодна з Правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне норм паводзін ва ўстанове адукацыі.

1.4. Правілы ва ўстанове адукацыі да пачатку новага навучальнага года распрацоўваюцца, узгадняюцца Педагагічным саветам да 31.08.2021) і зацвярджаюцца дырэктарам.

1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4 Правілаў.

1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў установы адукацыі - на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў - на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года.

1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.

1.8. Правілы размяшчаюцца на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.

 

ІІ. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ

  1. Навучэнцы маюць права на:

2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;

2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі, з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;

2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і дзеючымі нарматыўна-прававымі і лакальнымі дакументамі;

2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зняважальнага абыходжання, прыніжэньня;

2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;

2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, навучальнай і спартыўнай базай установы адукацыі;

2.8. удзел у кіраванні установай адукацыі ў адпаведнасці з Статутам установы адукацыі (далей – Статут);

2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці ў час канікул;

2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;

2.11. аб'ектыўную ацэнку ведаў;

2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;

2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;

2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі устаноў адукацыі;

2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;

2.17. атрыманне платных паслуг, якія аказваюцца ўстановай адукацыі;

2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;

2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;

2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;

2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

2.23 удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;

2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;

2.25. недатыкальнасць асобы.

  1. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.

 

III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ

  1. Навучэнцы абавязаны:

4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Педагагічнага савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;

4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых) і планам выхаваўчых мерапрыемстваў;

4.3. пакідаць будынак, тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага прадстаўніка кіраўніцтва ўстановы адукацыі) і ў суправаджэнні педагога або законнага прадстаўніка непаўналетняга;

4.4. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць хатнія заданні;

4.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

4.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

4.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў, кіраўніцтва ўстановы адукацыі;

4.8. беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі; беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

4.9. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;

4.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспекі і жыцця навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

4.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (прадстаўніку кіраўніцтва ўстановы) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);

4.12. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнага кіраўніка аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне свайго адсутнасці;

4.13. размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у асабістым партфелі, усталяваўшы прыладу на бязгучны рэжым або адключыўшы яго;

4.14. выконваць дзелавы стыль адзення, мець на вопратцы адзіныя элементы, якія абраны ва ўстанове (штаны, або спадніцу і камізэльку чорнага, або цёмна сіняга колеру) і асобны знак установы адукацыі, выкарыстоўваць вопратку і абутак для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

4.15. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;

4.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;

4.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока-хатняе заданне;

4.18. штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

4.19. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;

4.20. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

4.21. выконваць экалагічную палітыку ўстановы адукацыі;

4.22. падчас рухомых пераменаў прымаць у іх удзел ці знаходзіцца ў месцы, вызначаным педагогам, на якога ўскладзена адказнасць за жыццё і здароўе навучэнцаў.

  1. Навучэнцам ва установе адукацыі і на яго тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

5.1. паліць, выкарыстоўваць электронныя сродкі палення (ваймы). ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (або іх імітатары, або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (або іх імітатары. або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маемасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;

5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;

5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента;

5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

5.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу кіраўніцтва, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

5.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, перашкаджаць правядзенню навучальнага занятку;

5.10. ўжываць падчас навучальных заняткаў ежу і напоі;

5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

5.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;

5.13. падчас навучальных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

5.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) кіраўніцтвам установы.

 IV. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ НАВУЧЭНЦАЎ

6. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстановах адукацыі, мець адзіныя элементы, вызначаныя ва ўстанове адукацыі (штаны, або спадніцу і камізэльку чорнага, або цёмна сіняга колеру), значок з эмблемай установы.

7.Педагагічны савет па ўзгадненню з бацькоўскім камітэтам установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх выраблена адзенне дзелавога стылю.

8. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка, гальштук і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам ўстановы адукацыі.

У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька.

9. Пры наведванні навучэнцамі вучэбных заняткаў не дапускаюцца:

спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

рэчы, якія маюць яркія, якія выклікаюць малюнкі;

брудная, мятая (неахайная) і іншая адзенне, не прызначаная для наведвання ўстановы адукацыі;

верхняя адзенне і галаўныя ўборы;

багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксэсуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных напрамкаў моладзевай субкультуры і спартыўных клубаў.

10. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае кіраўніцтва ўстановы адукацыі.

 V. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТКАЎ

11. Навучальныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.

12. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, навучэнец у пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.

13. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец:

займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;

ставіць на бясшумны рэжым прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў партфель ці іншае месца, вызначанае настаўнікам.

  1. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.
  2. Навучэнец, спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
  3. Падчас урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапушчаючы каментароў і рэплік з месца.
  4. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец ўстае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.
  5. Аб сваёй гатоўнасці да адказу альбо аб які ўзнік у ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу пытанні навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
  6. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
  7. Падчас правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам.
  8. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.

21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе пра гэта кіраўніцтва ўстановы і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні педагога.

21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым кіраўніцтва ўстановы.

21.3. Прадстаўнік кіраўніцтва выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.

21.4. Прадстаўнік кіраўніцтва пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.

21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, прадстаўнік кіраўніцтва мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.

  1. Падчас урока вучань павінен сачыць за сваёй асанкай.
  2. Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні заняткі. Навучэнцы пакідаюць клас толькі з дазволу настаўніка і ў яго суправаджэнні накіроўваюцца на месца правядзення рухомай перамены, на мерапрыемства, падвоз або ў сталовую.
  3. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
  4. Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на рабочым
  5. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка пра прычыну адсутнасці ў вуснай форме.
  6. У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад'яўляе тлумачэнні аб паважлівасці прычыны пропуску заняткаў.

Паважнай прычынай лічыцца:

хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);

экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);

пропуск урокаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).

Заява законных прадставілеляў аб неабходнасці вызвалення навучэнцаў ад заняткаў па сямейна-бытавых обставінах падаюцца кіраўніку ўстановы не пазней даты адсутнасці.

  1. Дзяжурства навучэнцаў:

28.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку вучняў VII-XI класаў могуць прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму прадстаўніку кіраўніцтва, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну ў час перамен, чысціню і парадак у школе.

28.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.

28.3. З ліку навучэнцаў VII-X класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі, ахоўныя маскі, пальчаткі.

 

VІ. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКУ

  1. Перамена прызначана:

Для фізічнай размінкі і адпачынку;

харчавання;

праветрывання класа;

для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;

падрыхтоўкі да ўроку, іншае;

  1. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.

30.1. Пасля заканчэння заняткаў навучэнцы ў суправаджэнні педагога, які праводзіў яго, накіроўваюцца да месца правядзення рухомай часткі перамены або ў сталовую і пад кіраўніцтвам педагога, які арганізуе рухомую частку перамены і нясе адказнасць за жыццё і здароўе дзяцей, удзельнічаюць у дынамічных мерапрыемствах і адпачываюць.

30.2. Пасля завяршэння дынамічнай часткі перамены навучэнцы адпачываюць, рыхтуюцца да чарговага занятку пад кіраўніцтвам педагога, які будзе праводзіць наступны занятак.

  1. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:

шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць;

штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;

катацца ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі на роварах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння і індывідуальнай мабільнасці;

ўжываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

VІІ. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ

Сталовая

  1. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.
  2. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: ўваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай.
  3. Навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.
  4. Ўжываць стравы, напоі, прадукты харчавання, прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.
  5. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.

Спартыўная зала

  1. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго працы. Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменнай абутку. Доступ у спартыўную залу і распранальні дазваляецца настаўнікам толькі пасля таго, як гэтыя месцы пакінуць вучні, якія займаліся на папярэднім уроку.
  2. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.
  3. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый і мерапрыемстваў.

Санітарныя пакоі

  1. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі (туалетамі) навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены;
  2. Забараняецца затрымлівацца ў санітарнай пакоі без патрэбы, а таксама смяціць, паліць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.

Гардэроб

  1. Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб'яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці, адпаведна графіка забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.
  2. У выпадку выяўлення згубы адзення або абутку, навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася гардэробшчыку, класнаму кіраўніку або прадстаўніку кіраўніцтва.
  3. Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт сувязі) іншыя каштоўныя рэчы.
  4. У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх гардэробшчыку або дзяжурнаму настаўніку.

 

VIIІ. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС.

  1. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазавучэбны час.
  2. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце, дзяжурнага прадстаўніка кіраўніцтва).
  3. Навучэнцы, прысутныя на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.
  4. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўнай залах, іншых памяшканнях установы адукацыі.
  5. Прыход і сыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
  6. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
  7. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах, турыстычных паходаў навучэнцы дапускаюцца з дазволу урача.
  8. Грамадска карысная праца навучэнцаў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мінут пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ ўсталёўваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

 ІХ. ЗААХВОЧВАННІ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ

  1. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:

аб'яву падзякі;

ўзнагароджанне Граматай;

узнагароджанне каштоўным падарункам;

занясенне на Дошку гонару ўстановы адукацыі;

напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.

Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца у асабістай справе навучэнца.

  1. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіннасці (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:

заўвага;

вымова;

прымяненне іншых мер уздзеяння, адпаведна заканадаўства.

  1. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена да вучня на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
  2. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару установы адукацыі.
  3. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.

 X. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)

59. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.

60. У час правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў партфелі ў стане бясшумнага рэжыму.

61. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.

62. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.

63. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучня робіцца запіс у дзённік.

64. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ажыццяўляецца выклік ва ўстанову адукацыі бацькоў (законных прадстаўнікоў), для гутаркі з дырэктарам (прадстаўнікамі кіраўніцтва), педагогамі. ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца

свернуть

Правила внутреннего трудового распорядка

 

 

Государственное учреждение образования «Ильянская средняя школа имени А.А. Гримотя»

УТВЕРЖДАЮ

Директор государственного учреждения образования «Ильянская средняя школа имени А.А.Гримотя»

________________И.А. Юшко

«07» февраля 2024 года

                                                     

 

                                                                                        

ПРАВИЛА

ВНУТРЕННЕГО ТРУДОВОГО РАСПОРЯДКА

 

ГЛАВА 1

ОБЩИЕ ПОЛОЖЕНИЯ

 

  1. В соответствии с Конституцией Республики Беларусь гражданам Республики Беларусь гарантируется право на труд как наиболее достойный способ самоутверждения человека, то есть право на выбор профессии, рода занятий и работы в соответствии с призванием, способностями, образованием, профессиональной подготовкой и с учетом общественных потребностей, а также на здоровые и безопасные условия труда.
  2. Правила внутреннего трудового распорядка – локальный правовой акт, регулирующий в соответствии с Трудовым кодексом Республики Беларусь, иными актами законодательства о труде трудовой распорядок у нанимателя, в том числе порядок приема и увольнения работников, основные обязанности сторон трудового договора, режим рабочего времени и времени отдыха, применяемые к работникам виды поощрений за труд и меры дисциплинарного взыскания.
  3. Настоящие Типовые правила направлены на создание условий, способствующих укреплению трудовой дисциплины, эффективному труду, рациональному использованию рабочего времени.
  4. На основании настоящих Типовых правил наниматель с участием профсоюзов устанавливает свои правила внутреннего трудового распорядка.
  5. Для отдельных категорий работников действуют уставы и положения о дисциплине.
  6. Наниматель вправе требовать, а работники обязаны выполнять работу, обусловленную трудовым договором, с подчинением внутреннему трудовому распорядку.

Утвержденные правила внутреннего трудового распорядка обязательны как для работников, так и для нанимателя.

  1. Исключен.
  2. Правила внутреннего трудового распорядка должны быть размещены в доступном для обозрения работниками месте.

 

ГЛАВА 2

ПОРЯДОК ПРИЕМА И УВОЛЬНЕНИЯ РАБОТНИКОВ

 

  1. При заключении трудового договора (приеме на работу) наниматель обязан потребовать, а гражданин должен предъявить нанимателю:

документ, удостоверяющий личность, документы воинского учета (для военнообязанных и лиц, подлежащих призыву на воинскую службу);

трудовую книжку, за исключением впервые поступающего на работу и совместителей;

документ об образовании или документ об обучении, подтверждающий наличие права на выполнение данной работы;

направление на работу в счет брони для отдельных категорий работников в соответствии с законодательством;

индивидуальную программу реабилитации инвалида (для инвалидов);

декларацию о доходах и имуществе, страховое свидетельство, медицинскую справку о состоянии здоровья и другие документы о подтверждении иных обстоятельств, имеющих отношение к работе, если их предъявление предусмотрено законодательными актами.

Прием на работу без документов, указанных в части первой настоящего пункта, не допускается.

Запрещается требовать при заключении трудового договора документы, не предусмотренные законодательством.

Работник вправе предоставить нанимателю рекомендательное письмо и другие документы, характеризующие его как работника у предыдущего (предыдущих) нанимателя (нанимателей).

Наниматель вправе, а в случаях, установленных законодательными актами, обязан при приеме на работу гражданина запрашивать характеристику с предыдущих мест его работы, которая выдается в течение семи календарных дней со дня получения соответствующего запроса.

  1. При приеме работника на работу или при переводе его в установленном порядке на другую работу наниматель обязан:

10.1. ознакомить работника под роспись с порученной работой, условиями и оплатой труда, разъяснить его права и обязанности;

10.2. ознакомить работника под роспись с коллективным договором, соглашением, правилами внутреннего трудового распорядка и другими локальными правовыми актами, регламентирующими внутренний трудовой распорядок;

10.3. провести вводный (при приме на работу), первичный инструктаж по охране труда;

10.4. заключить трудовой договор в письменной форме, оформить заключение трудового договора приказом (распоряжением) и объявить его работнику под роспись.

  1. Трудовой договор заключается в письменной форме, составляется в двух экземплярах. Каждая страница трудового договора и приложений к нему нумеруется и подписывается работником и нанимателем либо уполномоченным им должностным лицом. Один экземпляр трудового договора передается работнику, другой хранится у нанимателя.

При переводе на другую постоянную работу (статья 30 Трудового кодекса Республики Беларусь) с работником заключается трудовой договор в соответствии с требованиями статей 18 и 19 Трудового кодекса Республики Беларусь.

  1. Заключение, изменение условий и прекращение трудового договора оформляется приказом (распоряжением) нанимателя и объявляется работнику под роспись.
  2. О приеме на работу, переводах на другую постоянную работу, увольнении должны быть внесены в соответствии с законодательством записи в трудовую книжку работника в случаях, когда ее заполнение обязательно.

В день увольнения наниматель обязан выдать работнику трудовую книжку и произвести с ним окончательный расчет.

 

ГЛАВА 3

ОБЯЗАННОСТИ РАБОТНИКА

 

  1. Для работников устанавливаются следующие обязанности:

14.1. добросовестно исполнять свои трудовые обязанности, в том числе выполнять установленные нормы труда;

14.2. подчиняться правилам внутреннего трудового распорядка, иным документам, регламентирующим вопросы дисциплины труда, выполнять письменные и устные приказы (распоряжения) нанимателя, не противоречащие законодательству и локальным правовым актам;

14.3. не допускать действий, препятствующих другим работникам выполнять их трудовые обязанности;

14.4. обеспечивать соблюдение установленных требований к качеству производимой продукции, выполняемых работ, оказываемых услуг, не допускать брака в работе, соблюдать производственно-технологическую дисциплину;

14.5. соблюдать установленные нормативными правовыми актами требования по охране труда и безопасному ведению работ, пользоваться средствами индивидуальной защиты;

14.6. бережно относиться к имуществу нанимателя, рационально его использовать, принимать меры к предотвращению ущерба;

14.7. принимать меры к немедленному устранению причин и условий, препятствующих нормальному выполнению работы (авария, простой и т.п.), и немедленно сообщать о случившемся нанимателю;

14.8. содержать оборудование и приспособления в исправном состоянии, поддерживать порядок и чистоту на своем рабочем месте и на территории организации;

14.9. соблюдать установленный порядок хранения документов, материальных и денежных ценностей;

14.10. хранить государственную и служебную тайну, не разглашать коммерческую тайну нанимателя, коммерческую тайну третьих лиц, к которой наниматель получил доступ;

14.11. исполнять иные обязанности, вытекающие из законодательства, локальных правовых актов и трудового договора.

14.1.1. Работнику запрещается:

14.1.2.  участвовать в незаконных забастовках, проводимых без соблюдения процедур, предусмотренных Трудовым кодексом;

14.1.3. организовывать или проводить, участвовать самому или побуждать других работников к участию в рабочее время или на территории учреждения в не согласованных массовых мероприятиях;

14.1.4. использование незарегистрированных в установленном порядке символики, флагов, транспарантов, плакатов, листовок и других печатных изданий, а также их развешивание и распространение;

14.1.5. проведение социальных опросов на территории организации и участие в таких опросах;

14.1.6. проведение в рабочее время и на рабочем месте без согласования с нанимателем политической агитации в том числе посредством распространения агитационных материалов, проведение бесед, собраний, митингов, высказываний в социальных сетях и другое;

14.1.7. нарушение требований к внутриобъектовому режиму учреждения, в том числе недопущение проноса на территорию организации экстремистской атрибутики и материалов;

14.1.8. действия или высказывания, порочащие деловую репутацию нанимателя и негативно влияющие на имидж нанимателя, а также честь, достоинство и деловую репутацию работников и партнёров.

  1. Круг функциональных обязанностей (видов работ), которые должен выполнять каждый работник по одной или нескольким профессиям рабочих, должностям служащих соответствующей квалификации, определяется квалификационными справочниками, утвержденными в установленном порядке, соответствующими техническими правилами, должностными инструкциями, положениями, иными локальными правовыми актами, а также трудовым договором.

За неисполнение или ненадлежащее исполнение своих обязанностей работники несут ответственность, предусмотренную Трудовым кодексом Республики Беларусь и иными законодательными актами.

 

ГЛАВА 4

ОБЯЗАННОСТИ НАНИМАТЕЛЯ

 

  1. Наниматель обязан:

16.1. рационально использовать труд работников;

16.2. обеспечивать производственно-технологическую, исполнительскую и трудовую дисциплину;

16.3. вести учет фактически отработанного работником времени;

16.4. выплачивать заработную плату в сроки и размерах, установленных законодательством, коллективным договором, соглашением или трудовым договором;

16.5. обеспечивать на каждом рабочем месте условия труда, соответствующие требованиям по охране труда, соблюдать установленные нормативными правовыми актами, в том числе техническими нормативными правовыми актами, требования по охране труда, а при отсутствии в нормативных правовых актах, в том числе в технических нормативных правовых актах, требований по охране труда принимать необходимые меры, обеспечивающие сохранение жизни, здоровья и работоспособности работников в процессе трудовой деятельности;

16.6. принимать необходимые меры по профилактике и предупреждению производственного травматизма, профессиональных и других заболеваний работников; контролировать знание и соблюдение работниками требований инструкций по охране труда и пожарной безопасности; своевременно и правильно проводить расследование и учет несчастных случаев на производстве;

16.7. в случаях, предусмотренных законодательством и локальными правовыми актами, своевременно предоставлять гарантии и компенсации в связи с вредными и (или) опасными условиями труда (сокращенный рабочий день, дополнительные отпуска, лечебно-профилактическое питание и др.), соблюдать нормы по охране труда женщин, молодежи и инвалидов;

16.8. обеспечивать работников в соответствии с установленными нормами специальной одеждой, специальной обувью и другими средствами индивидуальной защиты, организовывать надлежащее хранение и уход за этими средствами;

16.9. обеспечивать соблюдение законодательства о труде, условий, установленных коллективными договорами, соглашениями, другими локальными правовыми актами и трудовыми договорами;

16.10. своевременно оформлять изменения в трудовых обязанностях работника и знакомить его с ними под роспись, создавать условия для ознакомления работника с локальными правовыми актами, затрагивающими его права и обязанности;

16.11. обеспечивать профессиональную подготовку, повышение квалификации, переподготовку, стажировку работников и прохождение работниками аттестации в соответствии с законодательством;

16.12. создавать необходимые условия для совмещения работы с получением образования в соответствии с Трудовым кодексом Республики Беларусь;

16.13. обеспечивать участие работников в управлении организацией, своевременно рассматривать критические замечания работников и сообщать им о принятых мерах;

16.14. представлять по запросу контролирующих (надзорных) органов, уполномоченных на проведение проверок соблюдения законодательства о труде и об охране труда, информацию и (или) документы, ведение которых предусмотрено законодательством о труде и об охране труда, или сообщать об их отсутствии;

16.15. оформлять изменения условий и прекращения трудового договора с работником приказом (распоряжением) и объявлять его работнику под роспись;

16.16. отстранять работников от работы в случаях, предусмотренных Трудовым кодексом Республики Беларусь и законодательством;

16.16.1. создавать работнику необходимые условия для соблюдения установленного режима коммерческой тайны;

16.17. исполнять другие обязанности, вытекающие из законодательства, локальных правовых актов и трудовых договоров.

  1. Наниматели осуществляют свои обязанности в соответствующих случаях по согласованию или с участием профсоюзов, в том числе при принятии локальных правовых актов, затрагивающих трудовые и социально-экономические права работников.

За неисполнение или ненадлежащее исполнение своих обязанностей наниматели (уполномоченное должностное лицо нанимателя) несут ответственность, предусмотренную Трудовым кодексом Республики Беларусь и иными законодательными актами.

 

ГЛАВА 5

РАБОЧЕЕ ВРЕМЯ И ЕГО ИСПОЛЬЗОВАНИЕ

 

  1. Рабочим временем считается время, в течение которого работник в соответствии с Трудовым кодексом Республики Беларусь, иными актами законодательства о труде, локальными правовыми актами и условиями трудового договора обязан находиться на рабочем месте или в ином установленном по согласованию с нанимателем месте и исполнять трудовые обязанности, а также время работы, выполняемой по предложению, распоряжению или с ведома нанимателя сверх установленной продолжительности рабочего времени (сверхурочная работа, работа в выходные дни, а также в государственные праздники и праздничные дни (часть первая статьи 147 Трудового кодекса Республики Беларусь).
  2. Нормирование продолжительности рабочего времени осуществляется нанимателем с учетом ограничений, установленных Трудовым кодексом Республики Беларусь и коллективным договором.
  3. Полная норма продолжительности рабочего времени не может превышать 40 часов в неделю.
  4. Режим рабочего времени определяет время начала и окончания рабочего дня (смены), время обеденного и других перерывов, последовательность чередования работников по сменам, рабочие, выходные дни.
  5. Режим рабочего времени работников разрабатывается исходя из режима работы, применяемого у нанимателя, и определяется правилами внутреннего трудового распорядка или графиком работ (сменности).

Наниматель вправе в установленном законодательством порядке вводить режим разделения рабочего дня на части, режим гибкого рабочего времени и иные режимы рабочего времени.

График работ (сменности) утверждается нанимателем по согласованию с профсоюзом.

Установленный режим рабочего времени доводится до ведома работников не позднее одного месяца до введения его в действие.

  1. Работа в две и более смены считается сменной работой. Сменная работа вводится в тех случаях, когда длительность производственного процесса (работы) превышает установленную продолжительность ежедневной работы, а также в целях более эффективного использования оборудования, увеличения объема производства (работ, услуг).

Режим рабочего времени при сменной работе определяется графиком сменности в соответствии со статьей 123 Трудового кодекса Республики Беларусь. При этом продолжительность смены не может превышать 12 часов. Иная продолжительность смены для отдельных категорий работников может устанавливаться Правительством Республики Беларусь. Работники чередуются по сменам равномерно. Работа в течение двух смен подряд запрещается.

  1. Наниматель вправе в установленном законодательством порядке вводить суммированный учет рабочего времени.

Суммированный учет рабочего времени вводится нанимателем по согласованию с профсоюзом.

Еженедельная продолжительность рабочего времени при суммированном учете может быть больше или меньше установленной нормы продолжительности рабочего времени в неделю (статьи 112–114 Трудового кодекса Республики Беларусь). При этом ежедневная продолжительность рабочего времени не может превышать 12 часов в среднем за учетный период.

Сумма часов рабочего времени по графику работ (сменности) за учетный период не должна превышать нормы часов за этот период, рассчитанной в соответствии со статьями 112–117 Трудового кодекса Республики Беларусь.

Учетным периодом при суммированном учете рабочего времени признается период, в пределах которого должна быть соблюдена в среднем установленная для данной категории работников норма продолжительности рабочего времени в неделю (статьи 112–114 Трудового кодекса Республики Беларусь).

Продолжительность учетного периода устанавливается нанимателем и не может превышать одного календарного года. Учетный период может определяться календарными периодами (месяц, квартал), иными периодами.

  1. Работник обязан в порядке, установленном у нанимателя, отметить:

приход на работу;

уход с работы;

уходы с работы в течение рабочего дня (смены).

  1. Наниматель обязан организовать учет явки на работу и ухода с работы.

Формы документов для учета явок на работу и ухода с нее, а также порядок их заполнения утверждаются нанимателем.

  1. В рабочее время запрещается отвлекать работников от непосредственной работы, освобождать от работы для выполнения общественных обязанностей и проведения мероприятий, не связанных с производственной деятельностью, если иное не предусмотрено законодательством, коллективным договором, соглашением.
  2. Очередность предоставления трудовых отпусков устанавливается для коллектива работников графиком трудовых отпусков, утверждаемым нанимателем, а также согласованным с профсоюзом, если такое согласование предусмотрено коллективным договором. При составлении графика трудовых отпусков наниматель учитывает мнение работника о времени его ухода в отпуск, если это не препятствует нормальной деятельности организации и реализации права на отпуск других работников, а также планирует очередность трудовых отпусков в соответствии с частью четвертой статьи 168 Трудового кодекса Республики Беларусь.

График трудовых отпусков составляется на календарный год не позднее 31 мая или иного срока, установленного коллективным договором, соглашением либо согласованного нанимателем с профсоюзом, и доводится до сведения всех работников.

 

ГЛАВА 6

ПООЩРЕНИЯ ЗА УСПЕХИ В РАБОТЕ

 

  1. Виды и порядок применения поощрений работников за труд определяются коллективным договором, соглашением или правилами внутреннего трудового распорядка, а также уставами и положениями о дисциплине.

Поощрения могут объявляться приказом (распоряжением) нанимателя и доводятся до сведения работников.

Объявленные приказом (распоряжением) поощрения заносятся в установленном порядке в трудовую книжку работника.

  1. За особые трудовые заслуги перед обществом и государством работники могут быть представлены к государственным наградам в соответствии с законом.

 

ГЛАВА 7

ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА НАРУШЕНИЕ ТРУДОВОЙ ДИСЦИПЛИНЫ

 

  1. За совершение дисциплинарного проступка наниматель может применить к работнику следующие меры дисциплинарного взыскания:

замечание;

выговор;

лишение полностью или частично стимулирующих выплат на срок до двенадцати месяцев;

увольнение.

31.1. Увольнение в качестве меры дисциплинарного взыскания может быть применено в случаях:

31.1.1. неисполнения без уважительных причин трудовых обязанностей работником, имеющим неснятое (непогашенное) дисциплинарное взыскание;

31.1.2. однократного грубого нарушения работником трудовых обязанностей, признаваемого таковым в соответствии с законодательными актами, в том числе:

прогула (в том числе отсутствия на работе более трех часов в течение рабочего дня) без уважительных причин;

отсутствия на работе в связи с отбыванием административного взыскания в виде административного ареста, препятствующего исполнению трудовых обязанностей;

появления на работе в состоянии алкогольного, наркотического или токсического опьянения, а также распития спиртных напитков, употребления наркотических средств, психотропных веществ, их аналогов, токсических веществ в рабочее время или по месту работы;

совершения по месту работы хищения имущества нанимателя, установленного вступившим в законную силу приговором суда или постановлением органа, в компетенцию которого входит наложение административного взыскания;

нарушения производственно-технологической, исполнительской или трудовой дисциплины, повлекшего причинение организации ущерба в размере, превышающем три начисленные среднемесячные заработные платы работников Республики Беларусь;

принуждения работников к участию в забастовке, создания другим работникам препятствий для выполнения их трудовых обязанностей, призыва работников к прекращению выполнения трудовых обязанностей без уважительных причин;

участия работника в незаконной забастовке, а также при иных формах отказа работника от выполнения трудовых обязанностей (полностью или частично) без уважительных причин;

нарушения требований по охране труда, повлекшего увечье или смерть других работников;

31.1.3. причинения работником в связи с исполнением трудовых обязанностей государству, юридическим и (или) физическим лицам имущественного ущерба, установленного вступившим в законную силу решением суда;

31.1.4. неоднократного (два и более раза в течение шести месяцев) нарушения установленного законодательством порядка рассмотрения обращений граждан и юридических лиц, а также неправомерного отказа в рассмотрении относящихся к компетенции соответствующего государственного органа обращений граждан и юридических лиц;

31.1.5. незаконного привлечения к ответственности граждан и юридических лиц;

31.1.6. неоднократного (два и более раза в течение шести месяцев) представления в уполномоченные органы неполных либо недостоверных сведений;

31.1.7. однократного грубого нарушения трудовых обязанностей руководителем организации (ее обособленного подразделения*), его заместителями, главным бухгалтером и его заместителями, в том числе сокрытия руководителем организации фактов нарушения работниками трудовых обязанностей либо не привлечения без уважительных причин виновных лиц к установленной законодательством ответственности за такие нарушения;

______________________________

* Для целей настоящих Типовых правил к обособленным подразделениям, помимо филиалов и представительств, относятся структурные подразделения организации, расположенные вне места ее нахождения либо по месту ее нахождения, которым для совершения операций организацией открыт текущий (расчетный) банковский счет с предоставлением права распоряжаться денежными средствами на счете должностным лицам этих обособленных подразделений на основании доверенности.

31.1.8. нарушения руководителем организации без уважительных причин порядка и сроков выплаты заработной платы и (или) пособий;

31.1.9. нарушения работником, являющимся государственным должностным лицом, письменного обязательства по соблюдению ограничений, предусмотренных законодательством о борьбе с коррупцией, совершения правонарушения, создающего условия для коррупции, или коррупционного правонарушения;

31.1.10. неисполнения, ненадлежащего или несвоевременного исполнения должностным лицом выраженного в установленной законодательством форме требования должностного лица, осуществляющего государственный контроль (надзор), предписания органа государственной безопасности, представления органа государственной охраны либо непринятия мер по устранению указанных в них нарушений;

31.1.11. нарушения работником порядка сбора, систематизации, хранения, изменения, использования, обезличивания, блокирования, распространения, предоставления, удаления персональных данных.

  1. Прогулом считается неявка на работу без уважительной причины в течение всего рабочего дня.

Прогулом также является отсутствие работника на работе более трех часов в течение рабочего дня без уважительных причин.

За прогул без уважительной причины наниматель вправе уменьшить работнику продолжительность трудового отпуска на количество дней прогула. При этом продолжительность трудового отпуска не может быть меньше двадцати четырех календарных дней.

  1. До применения дисциплинарного взыскания от работника должно быть затребовано письменное объяснение.

Отказ работника от дачи письменного объяснения, невозможность получения от него объяснения по поводу совершенного дисциплинарного проступка не могут служить препятствиями для применения дисциплинарного взыскания.

Отказ работника от дачи письменного объяснения, невозможность получения от него объяснения по поводу совершенного дисциплинарного проступка оформляются актом с указанием присутствовавших при этом свидетелей.

  1. Дисциплинарное взыскание применяется не позднее одного месяца со дня обнаружения дисциплинарного проступка, не считая времени болезни работника или ухода за больным членом семьи, подтвержденных листком нетрудоспособности или справкой о временной нетрудоспособности, пребывания работника в отпуске, нахождения на военных или специальных сборах.

Дисциплинарное взыскание не может быть применено позднее шести месяцев, а по результатам ревизии, проверки, проведенной компетентными государственными органами или организациями, – позднее двух лет со дня совершения дисциплинарного проступка.

В указанные сроки не включается время производства по уголовному делу.

  1. За каждый дисциплинарный проступок может быть применено только одно дисциплинарное взыскание.

К работникам, совершившим дисциплинарный проступок, независимо от применения мер дисциплинарного взыскания могут применяться: лишение премий, изменение времени предоставления трудового отпуска и другие меры. Виды и порядок применения этих мер определяются правилами внутреннего трудового распорядка, коллективным договором, соглашением, иными локальными правовыми актами.

  1. Дисциплинарное взыскание, предусмотренное пунктом 3 части первой статьи 198 Трудового кодекса Республики Беларусь, применяется с месяца, следующего за месяцем издания приказа (распоряжения, постановления, решения, протокола) о дисциплинарном взыскании.

Приказ (распоряжение, постановление, решение, протокол) о дисциплинарном взыскании с указанием мотивов объявляется работнику под роспись в пятидневный срок со дня издания, не считая времени болезни работника или ухода за больным членом семьи, подтвержденных листком нетрудоспособности или справкой о временной нетрудоспособности, пребывания работника в отпуске, нахождения на военных или специальных сборах.

Работник, не ознакомленный в срок, установленный частью второй настоящего пункта, с приказом (распоряжением, постановлением, решением, протоколом) о дисциплинарном взыскании, считается не имеющим дисциплинарного взыскания. Отказ работника от ознакомления с приказом (распоряжением, постановлением, решением, протоколом) о дисциплинарном взыскании оформляется актом с указанием присутствовавших при этом свидетелей.

  1. Исключен.
  2. Если в течение года со дня применения дисциплинарного взыскания работник не будет подвергнут новому дисциплинарному взысканию, он считается не подвергавшимся дисциплинарному взысканию. При этом дисциплинарное взыскание погашается автоматически без издания приказа (распоряжения, постановления, решения, протокола).

Дисциплинарное взыскание может быть снято органом (руководителем), применившим взыскание, досрочно до истечения года по собственной инициативе, по ходатайству непосредственного руководителя, профсоюза или иного представительного органа (представителя) работников, а также по просьбе работника.

Досрочное снятие дисциплинарного взыскания оформляется приказом (распоряжением, постановлением, решением, протоколом).

 

 

 

 

СОГЛАСОВАНО

Протокол заседания профсоюзного

комитета государственного

учреждения образования

«Ильянская средняя школа

имени А.А. Гримотя»

от  07.02.2024 № 4                    

свернуть

Устав государственного учреждения образования «Ильянская средняя школа имени А.А. Гримотя» (новая редакция)

СТАТУТ

дзяржаўнай установы адукацыі

«Ільянская сярэдняя школа імя А.А. Грымаця»

(новая рэдакцыя)

 

 

 

 

 

 

УСТАВ

государственного учреждения образования

«Ильянская средняя школа имени А.А. Гримотя»

(новая редакция)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

г. Вілейка

2024 

ГЛАВА І

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

  1. Сапраўдны Статут з’яўляецца новай рэдакцыяй Статута дзяржаўнай установы адукацыі «Ільянская сярэдняя школа імя А.А. Грымаця», зацверджанага рашэннем Вілейскага раённага выканаўчага камітэта ад 22 верасня 2017 г. № 1055 (зарэгістравана у Адзіным дзяржаўным рэгістры юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў за № 690374083).
  2. Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Ільянская сярэдняя школа імя А.А.Грымаця» (далей – установа) з’яўляецца правапераемнікам:

Ільянскай сярэдняй школы;

Ільянскай агульнаадукацыйнай сярэдняй школы імя А.А. Грымаця (рашэнне Мінскага абласнога выканаўчага камітэта ад 17 красавіка 2004 г. № 339);

дзяржаўнай установы адукацыі «Ільянская агульнаадукацыйная сярэдняя школа з краязнаўчым ухілам імя А.А. Грымаця» (рашэнне Мінскага абласнога выканаўчага камітэта ад 23 студзеня 2006 г. № 64);

дзяржаўнай установы адукацыі «Ільянская агульнаадукацыйная сярэдняя школа імя А.А. Грымаця» (рашэнне Вілейскага раённага выканаўчага камітэта ад 26 лютага 2009 г. № 234);

  1. Поўная назва ўстановы:

на беларускай мове: дзяржаўная ўстанова адукацыі «Ільянская сярэдняя школа імя А.А. Грымаця»;

на рускай мове: государственное учреждение образования «Ильянская средняя школа имени А.А. Гримотя».

Скарочаная назва ўстановы:

на беларускай мове: Ільянская сярэдняя школа імя А.А. Грымаця;

на рускай мове: Ильянская средняя школа имени А.А. Гримотя.

  1. Тып установы: установа агульнай сярэдняй адукацыі.
  2. Від установы: сярэдняя школа.
  3. Установа з’яўляецца юрыдычнай асобай, за якой на праве аператыўнага кіравання замацавана маёмасць, якая знаходзіцца ва ўласнасці Вілейскага раёна, нясе самастойную адказнасць па сваіх абавязках, можа ад свайго імя набываць і ажыццяўляць маёмасныя і асабовыя немаёмасныя правы, выконваць абавязкі, быць ісцом і адказчыкам у судзе.
  4. Заснавальнікам установы з’яўляецца Вілейскі раённы выканаўчы камітэт (далей – заснавальнік). Заснавальнік ажыццяўляе правы і абавязкі, прадугледжаныя заканадаўствам.
  5. Органам дзяржаўнага кіравання, упаўнаважаным кіраваць маёмасцю ўстановы, з’яўляецца ўпраўленне па адукацыі, спорце і турызме Вілейскага раённага выканаўчага камітэта.
  6. Установа мае самастойны баланс, разліковы і іншыя рахункі ў банку, якія адкрываюцца ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку, пячатку, штамп, бланкі дакументаў з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь.
  7. Установа ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, палажэннем аб адпаведным тыпе і (або) відзе ўстановы, іншымі актамі заканадаўства, сапраўдным Статутам.
  8. Установа ажыццяўляе наступныя віды дзейнасці ў адпаведнасці з агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 005-2011 «Віды эканамічнай дзейнасці»:

85200 – пачатковая адукацыя;

85310 – агульная сярэдняя адукацыя.

  1. пункт выключаны.
  2. Адукацыйная дзейнасць установы заснавана на прынцапах дзяржаўнай палітыкі ў галіне адукацыі.
  3. Месца знаходжання ўстановы: Рэспубліка Беларусь, Мінская вобласць, 222431, Вілейскі раён, аграгарадок Ілья, вул. Школьная, 1 «А».

 

ГЛАВА ІІ

ПРАДМЕТ, МЭТЫ І ЗАДАЧЫ ДЗЕЙНАСЦІ ЎСТАНОВЫ 

  1. Прадметам дзейнасці ўстановы з’яўляецца рэалізацыя адукацыйных праграм пачатковай адукацыі, базавай адукацыі, сярэдняй адукацыі і забеспячэнне вывучэння асобных вучэбных прадметаў, модуляў на павышаным узроўні пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы базавай адукацыі, вывучэння асобных вучэбных прадметаў, модуляў на павышаным узроўні ў рамках арганізацыі профільнага навучання пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі.

Установа таксама рэалізуе адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі, адукацыйную праграму дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, адукацыйную праграму прафесійнай падрыхтоўкі рабочых (служачых), праграму выхавання дзяцей, якім неабходна аздараўленне.

  1. Мэта дзейнасці ўстановы – ажыццяўленне адукацыйнай дзейнасці ў ходзе рэалізацыі адукацыйных праграм, фарміраванне грамадзянскасці і патрыятызму, інтэлектуальнае, духоўна-маральнае, творчае, фізічнае і прафесійнае развіццё вучня, а таксама прадметных ведаў, уменняў, навыкаў і кампетэнцый.
  2. Асноўныя задачы дзейнасці ўстановы – стварэнне ўмоў для:

17.1. фарміравання грамадзянскай ідэнтычнасці вучняў, маральных нормаў, кампетэнцый, неабходных для набыцця сацыяльнага вопыту;

17.2. забеспячэння рознабаковага развіцця вучняў у адпаведнасці з іх узроставымі і індывідуальнымі магчымасцямі, здольнасцямі і запатрабаваннямі, далучэння іх да розных відаў сацыяльна значнай дзейнасці;

17.3. авалодання вучнямі асновамі навук, дзяржаўнымі мовамі Рэспублікі Беларусь, навыкамі самастойнай вучэбнай дзейнасці, неабходнымі для падрыхтоўкі да жыцця ў грамадстве, самастойнага жыццёвага выбару, працягу адукацыі і пачатку працоўнай дзейнасці.

17.4. бяспечнай арганізацыі адукацыйнага працэсу, захавання фізічнага і псіхічнага здароўя вучняў, фарміравання навыкаў здаровага ладу жыцця.

17.5. фарміравання ў вучняў маральных перакананняў, культуры паводзін і зносін, эстэтычнага густу, бяспечнага і здаровага ладу жыцця, культуры сямейных адносін;

17.6. фарміравання кампетэнцый, накіраваных на падрыхтоўку да прадаўжэння адукацыі і неабходных для ажыццяўлення прафесійнай дзейнасці.

17.7. сацыялізацыі, самаразвіцця і самарэалізацыі асобы навучэнцаў.

 

ГЛАВА ІІІ

ПАРАДАК АРГАНІЗАЦЫІ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

  1. Форма атрымання адукацыі – дзённая.
  2. Мова навучання і выхавання – беларуская, абавязковая для вывучэння замежная мова – англійская.
  3. Адукацыйны працэс арганізуецца ў рэжыме шасцідзённага тыдня, які ўключае ў сябе пяцідзённы вучэбны тыдзень і шосты школьны дзень. У рэжыме шасцідзённага тыдня могуць праводзіцца факультатыўныя заняткі для навучэнцаў V-XI класаў, стымулюючыя і падтрымліваючыя заняткі, рэалізоўвацца адукацыйныя праграмы прафесійнай падрыхтоўкі рабочых (служачых). У шосты школьны дзень праводзяцца мерапрыемствы па рэалізацыі асноўных накірункаў выхавання, у тым ліку спартыўна-масавыя, ваенна-патрыятычныя, працоўныя, экалагічныя, валанцёрскія, турыстычныя мерапрыемствы, экскурсіі. Выхаваўчая работа ў пазаўрочны час з навучэнцамі ажыццяўляецца педагагічнымі работнікамі, у тым ліку класнымі кіраўнікамі.
  4. Адукацыйны працэс ажыццяўляецца ў класах, у тым ліку класах інтэграванага навучання і выхавання, у групах (пры дзяленні класа на групы) або індывідуальна.
  5. Для вучняў, якія па медыцынскіх паказчыках часова або пастаянна не могуць наведваць установу, ствараюцца ўмовы для засваення зместу адукацыйных праграм агульнай сярэдняй адукацыі дома, таксама адукацыйны працэс можа быць арганізаваны ў арганізацыях аховы здароўя.
  6. Ва ўстанове адукацыйны працэс можа арганізоўвацца індывідуальна ў выпадках, калі гэта прадугледжана вучэбна-праграмнай дакументацыяй адукацыйнай праграмы пачатковай адукацыі, адукацыйнай праграмы базавай адукацыі, а таксама на падставе рашэння кіраўніка ўстановы і ў адпаведнасці з індывідуальным вучэбным планам.
  7. На ІІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі пры вывучэнні ўсіх вучэбных прадметаў на базавым узроўні арганізуецца адукацыйны працэс па праграме прафесійнай падрыхтоўкі рабочых (служачых) для вучняў Х-ХІ класаў. Па завяршэнні засваення адукацыйнай праграмы прафесійнай падрыхтоўкі рабочых (служачых) пры паспяховай здачы кваліфікацыйнага экзамену выдаецца пасведчанне ўстаноўленага ўзору аб прысваенні кваліфікацыйнага разраду (класа, катэгорыі) па прафесіі.
  8. Для аказання дапамогі сем’ям у навучанні і выхаванні могуць адкрывацца групы падоўжанага дня для навучэнцаў І-ІХ класаў.
  9. Прыём (залічэнне) асоб ва ўстанову для атрымання агульнай базавай адукацыі ажыццяўляецца па дасягненні гэтымі асобамі на пачатак навучальнага года ўзросту шасці гадоў або па жаданні аднаго з законных прадстаўнікоў непаўналетняй асобы з больш позняга ўзросту.

Па заяве аднаго з законных прадстаўнікоў непаўналетняй асобы пры наяўнасці рашэння педагагічнага савета дапускаецца прыём (залічэнне) ў  I клас асобы, якой шэсць гадоў спаўняецца ў бягучым каляндарным годзе.

  1. Парадак правядзення бягучай, прамежкавай і выніковай атэстацыі пры рэалізацыі адукацыйнай праграмы пачатковай адукацыі, адукацыйнай праграмы базавай адукацыі, адукацыйнай праграмы сярэдняй адукацыі па вучэбных прадметах, модулях вучэбнага плана ўстановы ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам.
  2. Установа ажыццяўляе ліцэнзуемыя віды адукацыйнай дзейнасці ў адпаведнасці з заканадаўствам.

 

ГЛАВА IV

ПАРАДАК КІРАВАННЯ ЎСТАНОВАЙ АДУКАЦЫІ,

СТРУКТУРА І ПАРАДАК ФАРМІРАВАННЯ ОРГАНАЎ

КІРАВАННЯ І САМАКІРАВАНННЯ

  1. Кіраванне ўстановай ажыццяўляецца ў адпаведнасці з заканадаўствам, сапраўдным Статутам і будуецца на спалучэнні прынцыпаў адзінакіравання і самакіравання.

Непасрэднае кіраўніцтва ўстановай ажыццяўляе дырэктар, які назначаецца на пасаду і вызваляецца з пасады ў парадку, устаноўленым Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і іншымі заканадаўчымі актамі.

  1. Дырэктар установы:

30.1. дзейнічае ад імя ўстановы без даверанасці і нясе адказнасць за вынікі сваёй дзейнасці;

30.2. выдае загады, зацвярджае структуру і штатны расклад, заключае дагаворы, выдае даверанасці, адкрывае рахункі ў банках у межах сваіх паўнамоцтваў;

30.3. ажыццяўляе прыём і звальненне работнікаў, зацвярджае службовыя (рабочыя) інструкцыі;

30.4. ажыццяўляе іншыя паўнамоцтвы, устаноўленыя заканадаўствам.

  1. Дырэктар установы ў дзейнасці па кіраванні ўзаемадзейнічае з органамі самакіравання ўстановы.
  2. Асноўным органам самакіравання ва ўстанове з’яўляецца педагагічны савет. Ва ўстанове можа функцыянаваць савет установы.

Непасрэднае кіраўніцтва іх дзейнасцю ажыццяўляе старшыня педагагічнага савета, старшыня савета ўстановы, якім з’яўляецца дырэктар установы.

  1. У склад педагагічнага савета ўваходзяць усе педагагічныя работнікі ўстановы. Педагагічны савет выбірае са свайго складу сакратара тэрмінам на адзін год. На пасяджэнні педагагічнага савета могуць запрашацца прадстаўнікі дзяржаўных арганізацый і грамадскіх аб’яднанняў, законныя прадстаўнікі вучняў і іншыя зацікаўленыя асобы. Асобы, якія запрошаны на пасяджэнне, маюць права голасу.
  2. Ва ўстанове могуць функцыянаваць папячыцельскі савет, бацькоўскі камітэт, метадычны савет, вучнёўскі савет.
  3. У склад папячыцельскага савета ўваходзяць законныя прадстаўнікі навучэнцаў, педагагічныя работнікі. Рашэнне аб уключэнні ў склад папячыцельскага савета прымаецца агульным сходам папячыцельскага савета.

Вышэйшым органам кіравання папячыцельскім саветам з'яўляецца агульны сход. Узначальвае агульны сход папячыцельскага савета старшыня папячыцельскага савета, які выбіраецца на 3 гады. Папячыцельскi савет выбірае са свайго складу сакратара.

Папячыцельскi савет узаемадзейнічае з дырэктарам установы, іншымі органамі самакіравання па пытаннях функцыянавання і развіцця ўстановы.

Рашэнні прымаюцца простай большасцю галасоў прысутных членаў папячыцельскага савета.

 

  1. Склад бацькоўскага камітэта вызначаецца на агульным бацькоўскім сходзе ўстановы адукацыі з ліку законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў дадзенай установы адукацыі тэрмінам на адзін год. Са свайго складу бацькоўскі камітэт выбірае старшыню і сакратара. Бацькоўскі камітэт дзейнічае на падставе Палажэння, зацверджанага ва ўстаноўленым парадку.
  2. Склад метадычнага савета зацвярджаецца дырэктарам установы тэрмінам на адзін навучальны год. У склад метадычнага савета ўваходзяць намеснікі дырэктара ўстановы, старшыні вучэбна-метадычных аб'яднанняў, іншыя педагагічныя работнікі.

Непасрэдна кіраўніцтва дзейнасцю метадычнага савета ажыццяўляе старшыня, якім з'яўляецца намеснік дырэктара ўстановы па вучэбнай рабоце. Метадычны савет выбірае са свайго складу сакратара тэрмінам на адзін навучальны год.

  1. Вучнёўскі савет з’яўляецца выбарчым органам вучнёўскага самакіравання. Вучнёўскі савет фарміруецца на выбарчай аснове тэрмінам на адзін год. У склад вучнёускага савета ўваходзяць вучні VII-XI класаў шляхам дэлегавання па адным прадстаўніку ад класа. Склад вучнёўскага савета выбіраецца і зацвярджаецца на агульным сходзе вучняў.

Дзейнасць вучнёўскага самакіравання кантралюецца непасрэдна намеснікам дырэктара ўстановы па выхаваўчай рабоце.

Склад вучнёўскага савета выбіраецца і зацвярджаецца на агульным сходзе вучняў. Вучнёўскі савет самастойна вызначае сваю структуру, выбірае са свайго складу органы кіравання.

  1. Дзеючыя ва ўстанове органы самакіравання ажыццяўляюць сваю дзейнасць у адпаведнасці з заканадаўствам.

 

 

 

ГЛАВА V

КРЫНІЦЫ І ПАРАДАК ФАРМІРАВАННЯ МАЁМАСЦІ ЎСТАНОВЫ

  1. Крыніцамі фарміравання маёмасці і фінансавання з’яўляюцца:

сродкі раённага бюджэту;

маёмасць, якая перададзена ўстанове заснавальнікам;

сродкі, атрыманыя ад дзейнасці, якая прыносіць прыбытак;

бязвыплатная (спонсарская) дапамога юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў;

іншыя крыніцы, не забароненыя заканадаўствам.

  1. Установа можа ажыццяўляць прадпрымальніцкую дзейнасць толькі ў выпадку, калі гэта дзейнасць неабходна для статутных мэт, дзеля якіх яна створана, адпавядае гэтым мэтам і адказвае прадмету яе дзейнасці, або ў выпадку, калі яна неабходна для выканання задач, прадугледжаных сапраўдным Статутам, адпавядае гэтым задачам і адпавядае прадмету дзейнасці ўстановы.
  2. 411. Бухгалтарскі ўлік ажыццяўляе дзяржаўная ўстанова «Вілейскі раённы цэнтр па забяспячэнню дзейнасці бюджэтных арганізацый» у адпаведнасці с заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і дагаворам паміж установамі.

 

ГЛАВА VI

ЗАКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

  1. Рэарганізацыя і ліквідацыя ўстановы ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам.
  2. Змяненні і дапаўненні ў Статут установы ўносяцца ў адпаведнасці з заканадаўствам.

 

свернуть
поделиться в: