ЗАЦВЕРДЖАНА
Рашэннем педагагічнага савета
дзяржаўнай установы
адукацыі «Ільянская сярэдняя школа імя А. А. Грымаця»
ад 30.08.2024 пратакол №11
|
|
ЗАЦВЕРДЖАНА
Загадам дырэктара
дзяржаўнай установы
адукацыі «Ільянская сярэдняя школа імя А. А. Грымаця»
ад 31.08.2024 № 280
|
ПРАВІЛЫ
ўнутранага распарадку для навучэнцаў
дзяржаўнай установы адукацыі
«Ільянская сярэдняя імя А. А. Грымаця»
- АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1.1 правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі «Ільянская сярэдняя імя А. А. Грымаця» (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей-Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі» і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.
1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання навучэнцамі вучэбнага часу, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.
1.3. Згодна з Правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне норм паводзін ва ўстанове адукацыі.
1.4. Правілы ва ўстанове адукацыі да пачатку новага навучальнага года распрацоўваюцца, узгадняюцца Педагагічным саветам да 31.08.2021) і зацвярджаюцца дырэктарам.
1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4 Правілаў.
1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх навучэнцаў установы адукацыі - на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў - на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года.
1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.
1.8. Правілы размяшчаюцца на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.
ІІ. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ
- Навучэнцы маюць права на:
2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;
2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі, з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;
2.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і дзеючымі нарматыўна-прававымі і лакальнымі дакументамі;
2.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага насілля, жорсткага, грубага або зняважальнага абыходжання, прыніжэньня;
2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
2.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;
2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, навучальнай і спартыўнай базай установы адукацыі;
2.8. удзел у кіраванні установай адукацыі ў адпаведнасці з Статутам установы адукацыі (далей – Статут);
2.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці ў час канікул;
2.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
2.11. аб'ектыўную ацэнку ведаў;
2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
2.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
2.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
2.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі устаноў адукацыі;
2.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;
2.17. атрыманне платных паслуг, якія аказваюцца ўстановай адукацыі;
2.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
2.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
2.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;
2.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
2.23 удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;
2.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
2.25. недатыкальнасць асобы.
- Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.
III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ
- Навучэнцы абавязаны:
4.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Педагагічнага савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;
4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых) і планам выхаваўчых мерапрыемстваў;
4.3. пакідаць будынак, тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага прадстаўніка кіраўніцтва ўстановы адукацыі) і ў суправаджэнні педагога або законнага прадстаўніка непаўналетняга;
4.4. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць хатнія заданні;
4.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
4.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
4.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў, кіраўніцтва ўстановы адукацыі;
4.8. беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі; беражліва ставіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
4.9. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;
4.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспекі і жыцця навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;
4.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (прадстаўніку кіраўніцтва ўстановы) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);
4.12. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнага кіраўніка аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне свайго адсутнасці;
4.13. размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у асабістым партфелі, усталяваўшы прыладу на бязгучны рэжым або адключыўшы яго;
4.14. выконваць дзелавы стыль адзення, мець на вопратцы адзіныя элементы, якія абраны ва ўстанове (штаны, або спадніцу і камізэльку чорнага, або цёмна сіняга колеру) і асобны знак установы адукацыі, выкарыстоўваць вопратку і абутак для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;
4.15. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;
4.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;
4.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока-хатняе заданне;
4.18. штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
4.19. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;
4.20. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.
4.21. выконваць экалагічную палітыку ўстановы адукацыі;
4.22. падчас рухомых пераменаў прымаць у іх удзел ці знаходзіцца ў месцы, вызначаным педагогам, на якога ўскладзена адказнасць за жыццё і здароўе навучэнцаў.
- Навучэнцам ва установе адукацыі і на яго тэрыторыі катэгарычна забараняецца:
5.1. паліць, выкарыстоўваць электронныя сродкі палення (ваймы). ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;
5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы (або іх імітатары, або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (або іх імітатары. або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маемасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;
5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;
5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;
5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента;
5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;
5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;
5.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу кіраўніцтва, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;
5.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, перашкаджаць правядзенню навучальнага занятку;
5.10. ўжываць падчас навучальных заняткаў ежу і напоі;
5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;
5.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;
5.13. падчас навучальных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;
5.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) кіраўніцтвам установы.
IV. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ НАВУЧЭНЦАЎ
6. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстановах адукацыі, мець адзіныя элементы, вызначаныя ва ўстанове адукацыі (штаны, або спадніцу і камізэльку чорнага, або цёмна сіняга колеру), значок з эмблемай установы.
7.Педагагічны савет па ўзгадненню з бацькоўскім камітэтам установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх выраблена адзенне дзелавога стылю.
8. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка, гальштук і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам ўстановы адукацыі.
У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька.
9. Пры наведванні навучэнцамі вучэбных заняткаў не дапускаюцца:
спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;
рэчы, якія маюць яркія, якія выклікаюць малюнкі;
брудная, мятая (неахайная) і іншая адзенне, не прызначаная для наведвання ўстановы адукацыі;
верхняя адзенне і галаўныя ўборы;
багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксэсуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных напрамкаў моладзевай субкультуры і спартыўных клубаў.
10. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае кіраўніцтва ўстановы адукацыі.
V. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТКАЎ
11. Навучальныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.
12. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, навучэнец у пачатку ўрока абавязаны паведаміць аб гэтым настаўніку.
13. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец:
займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;
рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;
ставіць на бясшумны рэжым прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў партфель ці іншае месца, вызначанае настаўнікам.
- Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.
- Навучэнец, спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
- Падчас урока вучні ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых вучняў, не дапушчаючы каментароў і рэплік з месца.
- Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец ўстае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.
- Аб сваёй гатоўнасці да адказу альбо аб які ўзнік у ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу пытанні навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
- Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых вучняў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
- Падчас правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам.
- Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.
21.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе пра гэта кіраўніцтва ўстановы і навучэнец выдаляецца з урока ў суправаджэнні педагога.
21.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым кіраўніцтва ўстановы.
21.3. Прадстаўнік кіраўніцтва выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.
21.4. Прадстаўнік кіраўніцтва пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.
21.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткія тэрміны, прадстаўнік кіраўніцтва мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.
- Падчас урока вучань павінен сачыць за сваёй асанкай.
- Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні заняткі. Навучэнцы пакідаюць клас толькі з дазволу настаўніка і ў яго суправаджэнні накіроўваюцца на месца правядзення рухомай перамены, на мерапрыемства, падвоз або ў сталовую.
- Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
- Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на рабочым
- У выпадку пропуску заняткаў па хваробе, навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка пра прычыну адсутнасці ў вуснай форме.
- У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад'яўляе тлумачэнні аб паважлівасці прычыны пропуску заняткаў.
Паважнай прычынай лічыцца:
хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прадастаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);
экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);
пропуск урокаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);
удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).
Заява законных прадставілеляў аб неабходнасці вызвалення навучэнцаў ад заняткаў па сямейна-бытавых обставінах падаюцца кіраўніку ўстановы не пазней даты адсутнасці.
- Дзяжурства навучэнцаў:
28.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку вучняў VII-XI класаў могуць прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму прадстаўніку кіраўніцтва, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну ў час перамен, чысціню і парадак у школе.
28.2. У кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.
28.3. З ліку навучэнцаў VII-X класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі, ахоўныя маскі, пальчаткі.
VІ. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКУ
- Перамена прызначана:
Для фізічнай размінкі і адпачынку;
харчавання;
праветрывання класа;
для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;
падрыхтоўкі да ўроку, іншае;
- Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.
30.1. Пасля заканчэння заняткаў навучэнцы ў суправаджэнні педагога, які праводзіў яго, накіроўваюцца да месца правядзення рухомай часткі перамены або ў сталовую і пад кіраўніцтвам педагога, які арганізуе рухомую частку перамены і нясе адказнасць за жыццё і здароўе дзяцей, удзельнічаюць у дынамічных мерапрыемствах і адпачываюць.
30.2. Пасля завяршэння дынамічнай часткі перамены навучэнцы адпачываюць, рыхтуюцца да чарговага занятку пад кіраўніцтвам педагога, які будзе праводзіць наступны занятак.
- Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:
шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць;
штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;
катацца ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі на роварах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння і індывідуальнай мабільнасці;
ўжываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
VІІ. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ
Сталовая
- У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок.
- Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: ўваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай.
- Навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.
- Ўжываць стравы, напоі, прадукты харчавання, прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.
- Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.
Спартыўная зала
- Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго працы. Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменнай абутку. Доступ у спартыўную залу і распранальні дазваляецца настаўнікам толькі пасля таго, як гэтыя месцы пакінуць вучні, якія займаліся на папярэднім уроку.
- Забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.
- Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладзе спартыўных секцый і мерапрыемстваў.
Санітарныя пакоі
- Пры карыстанні санітарнымі пакоямі (туалетамі) навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены;
- Забараняецца затрымлівацца ў санітарнай пакоі без патрэбы, а таксама смяціць, паліць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.
Гардэроб
- Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб'яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці, адпаведна графіка забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.
- У выпадку выяўлення згубы адзення або абутку, навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася гардэробшчыку, класнаму кіраўніку або прадстаўніку кіраўніцтва.
- Навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт сувязі) іншыя каштоўныя рэчы.
- У выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых кімсьці ў гардэробе рэчаў навучэнцы перадаюць іх гардэробшчыку або дзяжурнаму настаўніку.
VIIІ. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС.
- Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазавучэбны час.
- Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце, дзяжурнага прадстаўніка кіраўніцтва).
- Навучэнцы, прысутныя на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.
- Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўнай залах, іншых памяшканнях установы адукацыі.
- Прыход і сыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
- Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
- Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах, турыстычных паходаў навучэнцы дапускаюцца з дазволу урача.
- Грамадска карысная праца навучэнцаў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 мінут пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска карыснай працы і віды работ ўсталёўваюцца Санітарнымі нормамі, правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.
ІХ. ЗААХВОЧВАННІ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ
- У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:
аб'яву падзякі;
ўзнагароджанне Граматай;
узнагароджанне каштоўным падарункам;
занясенне на Дошку гонару ўстановы адукацыі;
напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.
Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца у асабістай справе навучэнца.
- За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіннасці (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:
заўвага;
вымова;
прымяненне іншых мер уздзеяння, адпаведна заканадаўства.
- Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена да вучня на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
- Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару установы адукацыі.
- Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.
X. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)
59. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.
60. У час правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў партфелі ў стане бясшумнага рэжыму.
61. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.
62. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.
63. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучня робіцца запіс у дзённік.
64. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ажыццяўляецца выклік ва ўстанову адукацыі бацькоў (законных прадстаўнікоў), для гутаркі з дырэктарам (прадстаўнікамі кіраўніцтва), педагогамі. ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца